“The Northman” (2022) – vikingu sāga ar foršām slepkavībām, bet stāstu – nu tā


The Norhman (2022) - filma par vikingiem, skandināvu mitoloģiju un atriebību

“The Northman” (2022), piedzīvojumu drāma, ASV, 2’17h

Devītā gadsimta beigās pēc sirojumiem vikingu valdnieks, kara-krauklis Aurvandils atgriežas mājās pie savas sievas valdnieces Gudrunas (Nikola Kidmena) un dēla – prinča Amleta (Aleksandrs Skārsgārds). Baigā atgriešanās ballīte nesanāk, jo nākamā rītā Aruvandila brālis viņu nogalina, lai kļūtu par jauno valdnieku. Amlets kaut kā izbēg, izaug liels un stiprs, un tad kādu dienu uzzina, ka tēva slepkava nu dzīvo Islandē. Amlets izliekas par vergu un dodas uz Islandi, lai atriebtu tēvu, atbrīvotu māti un paņemt sev atpakaļ to, kas viņam reiz atņemts.

The Northman” ir režisora Roberta Egera (The VVitch; Lighthouse) trešā filma, ko ar lielu nepacietību gaidīja daudzi seriālu “Vikings” un “The Last Kingdom” fani. Es viņu starpā. Lai arī forši aktieri, viss vizuāli baudāms, bet mani šis ar mitoloģiju uzlādētais stāsts tā līdz galam nepārliecināja. Filmai ir tā kā negaidīts nobeigums, bet arī tas nemaina to, ka “The Northman” patiesībā ir tāda viduvēja vikingu filma, lai gan aktieriem šai gadījumā vispār neko nevar pārmest. “Vikingi” un tas pats “The Last Kingdom” (man liekas, man patika pat labāk par “Vikingiem) bija brutālāki un foršākām cīņām. Kas man patika, tādi seriāla “Hannibal” elementi. Filma droši vien ne visiem (es gan esmu to starpā, kuri ir mērķauditorija), no manis – 7/10

Komentēt