“Petite Maman” (2021) – sirsnīgs fantāzijas nieciņš no Francijas


Petite Maman (2021), Francija, fantāzijas drāma, 1’12

Nomirst astoņgadīgās Nellijas vecmāte, un viņa ar vecākiem dodas izvākt vecmātes māju, kas atrodas kaut kur laukos. Piemājas mežiņā Nellija sadraudzējas ar 1:1 sev līdzīgo Merionu, un Nellijai drīz rodas aizdomas, ka kaut kā ir apmānīta laika cilpa un Meriona varētu būt viņas māte…Nu tāds mazs gabaliņš – mazliet pāri stundai – no franču režisores Selīnas Siamas (“Lēdijas Portrets Ugunī” [2019] autore), kas skaitās ļoti ģeniāls. Es jau esmu izteicies, ka man patīk 2020./2001. gads kino, jo 80% filmu nepārsniedz 1’30 h, tad arī šādām filmām nav žēl veltīt laiku, lai intereses pēc pavērotu, kas ir tas sirdi plosošais, kas jāskatās, turot blakus salvetes asaru slaucīšanai. (Šai filmai ir teju labākās kritiķu atsauksmes no visām pērn iznākušajām filmām) Mani nepaķēra. Es diezgan ilgi nesapratu, vai abas mazās meitenes tiešām ir vienādas, bet, jā, Merionu un Nelliju tēlo dvīņu māsas. Es pat negribu šai filmai likt vērtējumu, jo garuma dēļ īsti pat negribas saukt par filmu. Bet, nē, sajūsmā nebiju. Sirsnīgs nieciņš un viss. Kad beidzās, biju priecīgs, ka varēšu skatīties kaut ko citu. Un tagad pasludinu šo par vienu no saviem visu laiku bezjēdzīgākajiem ierakstiem.

Komentēt